Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 120
im. Pułków Piechoty "Dzieci Warszawy" to przyjemne i spokojne miejsce do nauki i zabawy. Kształtujemy takie postawy, jak odpowiedzialność za siebie
i najbliższe otoczenie. Pomagamy uczniom ujawniać zdolności, rozwijać talenty, równocześnie staramy się pomóc im w przezwyciężaniu trudności.
Stwarzamy warunki do kształtowania osobowości uczniów. Kształcimy młodzież, która wyposażona
w wiedzę i umiejętności, jest przygotowana do
dalszej nauki i prawidłowo funkcjonuje
w środowisku społecznym.
Misja szkoły
„Dążyć do doskonałości dbając o wszystkich.”
Wizja szkoły
- tworzymy uczniom warunki harmonijnego rozwoju
- rozpoznajemy indywidualne potrzeby wychowanków
- pomaganie uczniom stawać się ambitnymi i wytrwałymi dziećmi posiadającymi wyobraźnię
- uczniowie rozwijają swoje zainteresowania i uzdolnienia
- nauczyciele tworzą inspirującą, opiekuńczą atmosferę
- zapewniamy każdemu dziecku odpowiednie dla niego formy pracy
- stosujemy nowoczesne metody nauczania
Oddziały integracyjne
Budynek szkoły przystosowany jest do przyjęcia uczniów niepełnosprawnych. Uruchomienie windy, usunięcie barier architektonicznych, oddanie dodatkowych
pomieszczeń przeznaczonych do zajęć specjalistycznych sprawiło, iż w naszej placówce uczą się dzieci z różnymi typami niepełnosprawności: osoby przewlekle
chore,
z niepełnosprawnością fizyczną, sensoryczną, intelektualną, psychiczną i z zaburzeniami zachowania.
W oddziałach integracyjnych
pracuje równocześnie dwóch pedagogów. Nad prawidłowym przebiegiem rozwoju dzieci czuwa również zespół specjalistów: pedagog szkolny, logopeda,
rehabilitant, psycholog. Ponadto dzieci korzystają z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, reedukacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych, gimnastyki
korekcyjnej.
Model Absolwenta
Naszą szkołę opuszczają absolwenci, którzy:
- są dobrze przygotowani do uczenia się wyższym etapie kształcenia
- potrafią samodzielnie uczyć się, korzystać z różnych źródeł wiedzy
- znają swoje słabe i mocne strony
- potrafią samodzielnie wykonywać przydzielone im zadania na miarę swoich
możliwości
- znają najważniejsze zasady komunikowania się i podstawowe normy współżycia w grupie rówieśniczej
- umieją ocenić i wartościować zachowania własne i innych
- dbają o zdrowie własne i innych